klachten.

Caterva neemt klachten uitermate serieus.

 

In de eerste plaats omdat we een lerende organisatie zijn die haar dienstverlening iedere dag wil verbeteren. We vinden het daarom belangrijk om te weten wanneer er een klacht speelt, waar de klacht inhoudelijk over gaat, en wat de oplossing voor de klacht is. Op de tweede plaats is er ook een wettelijk verplichting.

Mocht u overwegen een klacht in te dienen, dan kan dat in de eerste plaats via de manager. Wanneer u uw klacht onafhankelijk wilt laten beoordelen kan dat via mailadres: klachten@caterva.nl

Uw klacht komt dan bij onze klachtenfunctionaris en vertrouwenspersoon, Theo Peursum, binnen. Hij heeft, conform wet- en regelgeving, naast geheimhoudingsplicht ook de plicht om onafhankelijk te opereren.

We hopen natuurlijk om er bij een melding samen uit te komen. Maar u kunt er ook voor kiezen om eerst advies in te winnen. In dat geval kunt u gebruikmaken van de vertrouwenspersonen van het AKJ en Adviespunt Zorgbelang https://curaxl.nl/akj-zorgbelang

De wetgever heeft immers bepaald dat een zorgverlener als Caterva lid moet zijn van een onafhankelijke derde partij, die de cliëntenbelangen ondersteunt. Caterva maakt, in dit kader, gebruik van de dienstverlening van Zorgbelang: telefoonnummer 0900 – 243 81 81 en emailadres cliëntondersteuning@zorgbelang-overijssel.nl

Het AKJ is bereikbaar op telefoonnummer 088 5551000 of via email info@akj.nl

Het postadres van de klachtencommissie is:
Onafhankelijke Klachtencommissie
p/a Zorgbelang Inclusief
Postbus 5310
6802 EH  Arnhem